وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
يکشنبه ٠٦ خرداد ١٣٩٧  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > به رشد قدی کودکتان توجه کنید/ فرزندتان را در فعالیتهای گروهی شرکت دهید
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 متخصص تغذیه و رژیم درمانی:
  به رشد قدی کودکتان توجه کنید/ فرزندتان را در فعالیتهای گروهی شرکت دهید

به رشد قدی کودکتان توجه کنید/ فرزندتان را در فعالیتهای گروهی شرکت دهید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر در خانواده ای قد پدر و مادر متوسط یا کوتاه است با تغذیه و ورزش مناسب بخصوص قبل از بلوغ کودک می تواند قد بلند تری نسبت به پدر و مادر خود داشته باشد

به گزارش وبدا، دکتر کورش صمدپور، متخصص تغذیه ورژیم درمانی در گفتگو با برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت افزود: منحنی رشد که در واقع شناسنامه سلامت کودک است به والدین کمک می کند تا بر اساس آن تغذیه و رشد کودک را کنترل نمایند، به صورت کلی اگر منحنی رشد کودک صعودی باشد، روند رشد او مطلوب است و در واقع نگرانی های والدین با بررسی این منحنی برطرف خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: ثابت ماندن وزن فرزند در یک خط از منحنی بیانگر این مساله است که کودک دچار مشکل شده است، اگر منحنی وزن کودک نزولی باشد، بیانگر مشکل جدی تر است. منحنی رشد قدی در صورتیکه افقی و نزولی باشد، نشان‌دهنده این است که سوءتغذیه طولانی مدت برای کودک ایجاد شده است و باید توسط یک متخصص تغذیه یا پزشک اطفال بررسی شود.

دکتر صمدپور ادامه داد: قد نهایی کودک وابسته به عوامل مختلفی مثل ارث ، میزان فعالیت بدنی، کیفیت برنامه غذایی و وضعیت سلامتی کودک است، که هیچکدام ازاین عوامل به تنهایی تعیین کننده قد نهایی فرزند شما نمی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در خانواده ای قد پدر و مادر متوسط یا کوتاه است با تغذیه و ورزش مناسب بخصوص قبل از بلوغ کودک می تواند قد بلند تری نسبت به پدر و مادر خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرزند شماباید فعالیت بدنی منظم روزانه داشته باشد و این خیلی مهم است که امکان شرکت او را در فعالیتهای بدنی خارج از خانه مثل پیاده روی ، دویدن ،دوچرخه سواری و غیره را فراهم کنید، اظهارداشت:  از یک شیوه زندگی سالم در خانواده تبعیت کنید مثلا به جای خرید فست فود وغذاهای رستورانی از غذای خانگی استفاده شودو یا بجای زندگی نشسته از تفریح های خانوادگی که با فعالیت بدنی همراه است لذت ببرید. آخر هفته را خانوادگی کوه بروید یا ورزشهای دسته جمعی انجام دهید یاهر فعالیتی بدنی که فرزند نتان لذت می برد؛ ویزیت های منظم پزشکتان جهت ارزیابی کودکتان را فراموش نکنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تصریح کرد: برنامه خواب منظم داشته باشد حتی در تعطیلات و حداقل نیاز به ده تا دوازده ساعت خواب در بیست و چهار ساعت دارد؛ او را تشویق کنید غذاهای سرشار از پروتئین مثل گوشت لخم وماهی استفاده کند واگر از دسته بچه های بد غذااست از میان وعد ه های غنی ار پروتئین مثل آجیل ها و دانه های روغنی استفاده شود.

 

وی در پایان اظهارداشت:  یک برنامه غذایی متعادل و متنوع داشته باشد و اطمینان حاصل کنید ازهمه گروههای غذایی به اندازه کافی مصرف شود وتشویق شوندروزانه از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده شودو حتی امکان استفاده از قند های ساده محدودشود.302

 
 سه شنبه ٢٦ دی ١٣٩٦- ١١:٢٧ / شماره خبر: ١٧١٦٢١
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج