وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
صفحه اصلياخبار فرهنگ سلامتپيام هاي سلامتيفیلم و تیزربازی های سلامتنرم افزارهای سلامتجدیدترین مطالب سلامتباورهای غلطروزهای سلامتآموزش همگانی تغذیه
صفحه اول
تماس با ما
RSS
دوشنبه ٢٠ آذر ١٣٩٦  -  
 » 
عنوان ها
جدیدترین اخبار
جدیدترین مطالب
اخبار > تابش نور خورشید به بدن از مهم‌ترین راه‌های تأمین ویتامین D بدن است
 


نسخه چاپي  ارسال به دوست
 
   تابش نور خورشید به بدن از مهم‌ترین راه‌های تأمین ویتامین D بدن است

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم استان بوشهر گفت: تابش نور خورشید به پوست به‌صورت مستقیم، یکی از منابع مهم تأمین ویتامین D موردنیاز بدن است.

به گزارش وبدا ،اصغر نوروز زاده عنوان داشت: ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) نقش‌های مهمی در فعالیت‌های حیاتی بدن، سیستم ایمنی، تقویت مغز و یادگیری ایفا می‌نمایند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بررسی‌های انجام‌گرفته پیرامون کمبود ریزمغذی‌ها در جهان، حاکی از شیوع قابل‌توجه کمبود ریزمغذی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان بوده است.

نوروز زاده افزود: بررسی‌های انجام‌گرفته در ارتباط با کمبود ریزمغذی‌های کشور ایران در چند دهه اخیر نیز حاکی از شیوع کمبود ریزمغذی‌ها در کشورمان بوده‌اند.

وی عنوان داشت: اولین بررسی ملی وضعیت ریزمغذی‌های ایران که در سال 1380 انجام گرفت که حاکی از شیوع قابل‌توجه کمبود ریزمغذی‌های آهن، روی و ویتامین‌های Aو D بود.

 معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: دومین بررسی وضعیت ریزمغذی‌های ایران در سال 1391 نشان داد که کمبود ریزمغذی‌های ویتامین A و ویتامین D در زنان باردار و کودکان نوپا 15 تا 23 ماه و کودکان 6 سال، نسبت به سال 1380 نه‌تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش قابل‌توجهی در شیوع کمبود این ریزمغذی‌ها نیز رخ‌داده است.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع بالای کمبود ویتامین D در ایران، مکمل یاری با دوز پیشگیرانه ویتامین D در دانش آموزان مدارس و گروه‌های سنی مختلف در کشور در حال اجراست‌، بنابراین رعایت مصرف مکمل‌های ویتامین A و D برای اطفال و مکمل‌های مولتی‌ویتامین در زنان باردار و مصرف منابع غذایی حاوی این ویتامین‌ها به افراد جامعه توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت جم خاطرنشان کرد: زرده تخم‌مرغ، روغن کبد ماهی، لبنیات، سبزی‌ها و میوه‌ها با رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره از منابع خوب ویتامین A هستند، بنابراین مصرف زرده تخم‌مرغ، هویج، سبزی‌های سبزرنگ (مثل اسفناج، کاهو و امثال آن)، میوه‌های زردرنگ (مثل زردآلو، آلو، طالبی، نارنگی و امثال آن) و میوه‌ها و سبزی‌های قرمز (مثل گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمز) جهت پیشگیری از ابتلا به کمبود ویتامین A به کلیه افراد جامعه توصیه می‌شوند.

وی همچنین عنوان داشت: تابش نور خورشید به پوست یکی از منابع مهم تأمین ویتامین D موردنیاز بدن می‌باشد و همچنین زرده تخم‌مرغ، لبنیات غنی‌شده، جگر گاو و ماهی‌های چرب (مثل ماهی آزاد) نیز از منابع خوب ویتامین D به شمار می‌آیند.110/302

 
 چهارشنبه ٢٩ شهريور ١٣٩٦- ٠٨:٤٨ / شماره خبر: ١٦٦٣٤٧
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج