وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در اصفهان تاکید کرد:

ضرورت کاربردی شدن آموزش ها و توصیه های بهداشتی در زندگی مردم



قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است خدمات و مراقبت های سلامتی که برای مردم در پایگاه های بهداشت انجام می شود، نتیجه گرا باشد.

به گزارش وبدا، دکتر محمد شریعتی در اجلاس سراسری معاونان فنی و اجرایی و مدیران گروه توسعه معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در اصفهان برگزار شد، افزود: براساس آخرین آمار، روزانه حدود 700 هزار نفر در کشور با مراجعه به پایگاه ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی از خدمات مراقبتی و پیشگیرانه برخوردار می شوند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد، نتیجه گرا بودن این خدمات است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش ها و توصیه های ارائه شده به مردم توسط پزشکان و کارشناسان مراکز بهداشتی باید در زندگی روزمره کاربردی شود، تصریح کرد: اگر مادر بارداری به مرکز بهداشتی مراجعه کرد و اقدامات انجام شده برای وی در سامانه های الکترونیکی نیز ثبت شد، اما هنوز نمی داند که چه نوع خوراکی برای فرزند وی مناسب است، یعنی همه خدمات و مراقبت های انجام شده بی فایده بوده است.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، پایش و ارزشیابی خدمات ارائه شده برای بررسی نتیجه گرا بودن آن را مهم دانست و گفت: بر این اساس، نظام ارزشیابی خدمات بهداشتی روز به روز کامل تر و تخصیص منابع به مراکز بهداشت براساس نتایج این پایش و راستی آزمایی صورت می گیرد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی سامانه ارسال پیامک نظرسنجی از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی از اسفند سال گذشته، گفت: پیش بینی اولیه ما برای پاسخ دهی مردم به این پیامک ها 10 درصد بود، اما اکنون بیش از 17 درصد کاربران به پیامک ها پاسخ می دهند.

دکتر شریعتی با بیان اینکه طرح تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم هنوز در ابتدای راه قرار دارد، افزود : این طرح بزرگ مبتنی بر فناوری اطلاعات و برای ارتقای سلامت ملت ایران است.

وی افزود: از حدود 55 میلیون و 300 هزار پرونده تشکیل شده در بخش بهداشت کشور، 26 میلیون و 500 هزار متعلق به مردان و 28 میلیون و 800 هزار متعلق به بانوان است.

دکتر شریعتی با تاکید بر اینکه خانه ها و پایگاه های بهداشت آماده هرگونه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان زن و مرد هستند، تصریح کرد: این باور در جامعه ما به نادرستی ایجاد شده است که خدمات کمتری برای مردان در مراکز بهداشت کشور ارائه می شود.

رییس مرکز مدیریت شبکه  وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مردان حتی نسبت به زنان نیاز بیشتری به انجام مراقبت های پیشگیرانه و سلامتی مانند اندازه گیری فشار خون و وزن دارند، گفت: ما از همه مردم به ویژه مردان دعوت می کنیم که برای دریافت خدمات بهداشت به خانه ها و پایگاه های بهداشت در شهرها و روستاها مراجعه کنند.

دکتر شریعتی با بیان اینکه نقش معاونت بهداشت، پیشگیری است، اضافه کرد: برخی مواقع مردم منتظر یک درد یا بیماری هستند تا پس از آن به بخش سلامت مراجعه کنند در حالی که در عصر حاضر مردم باید برای حفظ و ارتقای سلامتی خود در زمان حال و آینده و ارتقای کیفیت زندگی به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اطلاعات کد ملی 75 میلیون نفر از مردم در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به منظور تشکیل و فعال شدن پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده است، ادامه داد: تا کنون حدود 70 درصد پرونده ها برای ثبت اطلاعات و دریافت خدمات بهداشتی با مراجعه مردم به مراکز و خانه های بهداشت، فعال شده است.

دکتر شریعتی همچنین با اشاره به برخی محدودیت های منابع مالی بخش بهداشت در سال گذشته خاطرنشان کرد: این موضوع به خوبی و بدون ایجاد خللی در ارائه خدمات به مردم، مدیریت شد./216/205

نسخه چاپي ارسال به دوست

سه شنبه ٢٩ آبان ١٣٩٧ - ٠٩:٠٤ / شماره خبر: ١٨٣٧٩٢ / تعداد نمايش: 294

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج